Zašto oglašavati na radiju?

Svjedoci smo marketinških ratova između proizvođača koji teže istim tržišnim ciljevima. Bombardiraju javnost TV-spotovima na istu temu, uzvraćaju žestokim kampanjama u tisku, koje svakim danom zauzimaju veći dio tiskovine, zatrpavaju poštanske sandučiće različitim brošurama i drugim oblicima tzv. izravnog marketinga.

Sa sve provokativnijih plakata uvjeravaju kako je njihov proizvod najbolji. Media planerima nije lako. Moraju odabrati najbolji medij za promidžbu , i to da uz najmanje uloženog dobiju najviše. Kako? Evo jednog razumnog prijedloga: u mnoštvu potencijalnih širitelja vašeg dobrog glasa, koji su danas “in” a sutra “out” – odaberite radio! On postojano zadržava položaj “medija iz sjene”.

Premda je “ograničen” na slušnu dimenziju, što je uistinu prednost, jer slušatelj može paralelno sa slušanjem obavljati bilo koji drugi posao , njegova velika prednost jest i da ga svi doživljavaju kao prijateljski medij. A prijateljima se vjeruje.

Snaga radija

Prvi radijski oglas emitiran je davne 1922.godine na newyorškoj radio postaji WEAF. Od tada do naših dana mnoge su se stvari promijenile – tehnološki, ekonomski i psihološki gledano. Radio je postao najpristupačniji masovni medij zbog jednostavnosti primjene, niske cijene uređaja i naravno, perceptivne dimenzije koja omogućava odvijanje drugih aktivnosti uz slušanje radija.

Upravo to je osnovna prednost radija koji se polako nameće kao siguran izvor informacija u ubrzanom danu zaposlenog čovjeka . Ovu lijepu razvojnu perspektivu možemo podvuči i podacima sa našeg terena. Domaće istraživačke agencije argumentirano tvrde – radio privlači Hrvate ! Radio dnevno sluša više od dva milijuna i devetsto tisuća ljudi.

Prosječan slušatelj uz radio program provede 186 minuta dnevno što je vrlo visok prosjek u svjetskim razmjerima. Kad netko provodi tri sata u Vašem društvu to zaista laska. (Radio almanah 2002.) 

10 razloga za korištenje radija u Vašim oglasnim kampanjama

1. Radio stiže do vaših sadašnjih i budućih kupaca

Radijski eter nije ničim ograničen. Radio možete slušati u gradu, na selu, u prigradskim naseljima i ruralnim krajevima. Može se slušati vani ili u zatvorenom i to 24 sata dnevno. Radio je dostupan vašim potrošačima u svako vrijeme,na svakom mjestu.

2. Radio obuhvaća specifične ciljne skupine
U različito vrijeme dana možete radijskom porukom doseći posve specifične ciljne skupine kao što su kućanice ili motoristi. Plasirajući vašu reklamnu poruku u pravom terminu smanjujete CPT (trošak na tisuću korisnika) i time smanjujete troškove.

3. Radio je aktivno orijentiran
S radijem kao medijem možete dostići svog potencijalnog kupca upravo u trenutku aktivnosti koje su povezane s vašim proizvodom, kao što je recimo kuhanje ili vožnja automobila. Identificiranjem s iskustvima slušatelja i obzirom da mu poruka stiže upravo u situaciji odlučivanja ili uporabe, vaša se poruka prima s puno više razumijevanja.

4. Radio može djelovati odmah i u cijelosti je prilagodljiv medij
Radio se može prilagoditi svim zahtjevima tržišta jer se radijska poruka može snimiti i emitirati bez vremenskih zahtjeva i rokova koje postavljaju drugi mediji.

5. Radio je nezaobilazan
Uporabom radija kao medija vašeg oglašavanja postoji veća šansa za prijem i pamćenje vaše poruke. Oglasi u tisku mogu biti nezamjećeni u okretanju stranica, ali svoje uši ne možete ugasiti.

6. Radijska poruka stoji samostalno
Na radiju nije uobičajeno da se slične djelatnosti pojavljuju u istom komercijalnom bloku. Vaša će se promidžbena poruka čuti izolirano. Ako oglašavate putem radija čak i visoko budžetni oglašivaći ne mogu zasjeniti vaš oglas uporabom skupih layouta.

7. Radio je izvor prvih informacija
Ljudi obično uključe radio da bi čuli vijesti, informaciju o vremenu, sportskim zbivanjima, situaciji u prometu… On je izvor informacija s visokim kredibilitetom, pa je time još više vjerovati i komercijalnoj ponudi u vašem radijskom oglasu.

8. Radio je osoban
Radio govori vašim kupcima osobno. Topla međusobna izravna veza između voditelja i slušatelja čini vašeg budućeg kupca prijemčijivim za vaše poruke.

9. Radio je učinkovit uz mala financijska sredstva
Radio u suštini nije skup medij. To omogućava veći broj ponavljanja komercijalne poruke, veći doseg, učestalost, a time i veću mogućnost da bude zamijećena, a sve to potvrđuje manju cijenu koštanja poruke na tisuću primatelja u odnosu na bilo koji drugi medij.

10. Radio radi
Istraživanja koja je financirala agencija Saatchi and Saatchi pokazuju da radio poruke ne samo da polučuju djelovanje kupca, nego utječu na poznatost tržišnih marki i povećavaju potražnju za njima.